poniedziałek, 2 czerwca 2014

Wymarzone czytadełko i LBA 5


Zostałam nominowana do dwóch zabaw blogowych.
Do pierwszej, bardzo ciekawej zabawy "Wymarzone czytadełko" nominował mnie jej autor
oraz Veroniqusia Waters z bloga Zakochana w książkach
Do drugiej zabawy zabawy nominował mnie Kamil z bloga Kamil Czyta Książki - jest to LBA z oryginalnymi, kreatywnymi i zmuszającymi do fantazyjnego myślenia pytaniami. :)

Ogromnie Dziękuję Wam za nominację!!! :)

Zaczynam od mojego Wymarzonego czytadełka :)

1. Jaki tytuł nosiłaby Twoja wymarzona książka?
(nie musicie podawać konkretów - możecie napisać co musiałby w sobie zawierać, aby od razu przykuł Waszą uwagę)


Słowa: morderstwo i  kryzys oraz ich synonimy.
Interesująco brzmią również dwa słowa połączone na zasadzie kontrastu na przykład - Zabójcze ocalenie.
Takie zestawienia przykuwają moją uwagę.

2. Do jakiego gatunku literackiego można by ją zaliczyć? 
(a może wymykałaby się wszelkim klasyfikacjom?)

Thriller psychologiczny, dramat, kryminał .

3. Do stylu pisarskiego jakich autorów mogłabyś/mógłbyś przyrównać formę treści w tej książce?

Fiodor Dostojewski, Johan Theorin, Lars Kepler, Veit Etzold, Rosamund Lupton i Virginia Cleo Andrews

4. Gdzie miałaby się toczyć akcja książki?
(świat realny a może wymyślony?
)

Świat realny

5. Kto byłby jej głównym bohaterem?  
(kobieta, mężczyzna, potwór z bagien?)

Kobieta i mężczyzna

6. Na czym opierałby się wątek przewodni? 
(miłość, śmierć, zemsta? etc.)

Problemy miłosne, rodzinne; osamotnienie; morderstwo

7. Książka posiadałaby szczęśliwe zakończenie czy też nie?

Nieszczęśliwe

8. Napisana byłaby prostym językiem czy może treść kryłaby symbolizm i szczyptę filozofii?

Prosty, łatwy w odbiorze język

9. Co prezentowałaby okładka?

Duże wrażenie zrobiła na mnie okładka powieści „Troje” Sarah Lotz i jej czarne brzegi kartek oraz pocięta okładka książki „Cięcie” Veit Etzold.

Na okładce mojego Wymarzonego czytadełka byłby nóż, krew i damski but na obcasie. 
Na brzegach kartek byłby czerwone krople ściekające z noża  i pewnie jakieś pocięcia okładki też by się na niej pojawiły, może tam gdzie wbity byłby nóż.

10. A może już odnalazłaś/odnalazłeś "Wymarzone czytadełko? :)

Są takie książki, które są bliskie ideału, ale każdej z nich troszkę do niego brakuje. Do lektur, które są „prawie” moimi wymarzonymi czytadełkami zaliczam: „Zbrodnia i kara" Fiodor Dostojewski,  „Zmierzch” Johan Theorin i „Potem” Rosamund Lupton.


A teraz czas na moje odpowiedzi na pytania Kamila :)
1. Jeśli chciałbyś/abyś zrobić na złość Wiedźminowi Geraltowi to w realia jakiej książki przeniósłbyś/abyś jego postać i dlaczego? 

Do krainy Smerfów, ktoś przecież musi pomóc tym małym stworzeniom walczyć z Gargamelem. ;)

2. Gdzie wolałbyś/abyś spędzić sobotni wieczór - spotkanie towarzyskie u Voldemorta czy ognista kolacja u Saurona? Why?

Oczywista ognista kolacja u Saurona, bo mam ogromną ochotę na smażone ziemniaczki i kiełbaski z ketchupem. ;)

3. Wybacz Moreni, ale musiałem.. Gdybyś mógł/a posiąść jedną kompletnie bezużyteczną supermoc to jaka ona by była?

Wyrywanie chwastów (chodzi tylko i wyłącznie o rośliny ;)) spojrzeniem. ;)

4. "Korzeni nie widziało niczyje oko,
    a przecież to coś sięga bardzo wysoko,
    od drzew wybujało wspanialej,
    chociaż nie rośnie wcale." O czym mowa? (nie sprawdzając w internetach :P)

Nie sprawdzałam : Góra

5. Wymyśl najlepszy komplement jaki mogłabyś powiedzieć Gollumowi.

Czy ty aby nie jesteś obsadzany w rolach amantów w komediach romantycznych? ;)

6. Trafiasz ciemną nocą w gęstą dżunglę. Nie wiesz gdzie jesteś, nie masz żadnych niezbędnych rzeczy by przetrwać, nie wiesz co czai się w mrocznej głuszy. Możesz natomiast przywołać jednego z literackich bohaterów, który będzie Ci towarzyszył. Kogo wybierzesz?

Włóczykija z „Muminków. Lubi piesze wędrówki. Jest cały czas w drodze. Nosi plecak - więc niezbędne rzeczy do przetrwania ma zapewne przy sobie. Na pewno będzie dobrym przewodnikiem po dżungli. ;)
 
7. W jakich zajęciach Hogwartu/wykładanych na Hogwarcie chciałbyś uczestniczyć i dlaczego?

Nie czytałam, nie oglądałam; ale kojarzy mi się, że była tam nauka latania na miotle (mam nadzieję, że się nie mylę) - przydałyby mi się takie lekcje. Nie musiałbym się już przemieszczać zatłoczonymi autobusami i tramwajami. ;)

8. Pojedynek detektywów: Hercules Poirot czy Sherlock Holmes?

Sherlock Holmes, bo miałabym go w pakiecie z doktorem Watsonem. Co dwie głowy, to nie jedna. ;)

9. Książka, która wywarła na Tobie największe wrażenie i na zawsze zostanie w Twojej pamięci to..?

Jest kilka takich książek, m.in.:  „Zbrodnia i kara” Fiodor Dostojewski , „Zmierzch” Johan Theorin i „Potem” Rosamund Lupton.

10. W jaki sposób wykorzystałbyś/abyś książki do obrony w trakcie apokalipsy zombie? (Pytanie mojej Lubej do Was :D)

Wybudowałabym z nich małą klatkę i bym się w niej schowała mając nadzieję, że zombie nie zainteresują się stosem książek.

11. Jak często czytasz na wc-ecie? (książki, gazety, komiksy) 

Przyznaję się - zdarza się to od czasu do czasu. ;) 
Książki, gazety - tak; komiksów nie czytuję nawet poza wc. ;)

Jeszcze raz bardzo dziękuję Wam za nominację. Dobrze bawiłam się odpowiadając na Wasze pytania. :))

Do Wymarzonego Czytadełka nominuję blogerki: Tosia, 92ana, Ana, Lirith oraz wszystkich zainteresowanych --> szczegóły zabawy znajdziecie u jej autora 
http://sniacy-za-dnia.blogspot.com/2014/05/wymarzone-czytadeko.html

PS. Wyniki konkursu pojawią się na blogu pod koniec tygodnia! 

33 komentarze:

  1. Thriller psychologiczny z problemami miłosnymi? Coś czuje, że Twoje wymarzone czytadełko trafiłoby w mój gust idealnie :)
    Reszta pytań i odpowiedzi- świetna. Szczególnie super wybrnęłaś na dość trudne pytania Kamila :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha, dzięki za odpowiedzi ;D Komplement dla Golluma przedni ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze raz dziękuję za nominację ;)
      Świetne pytania - takie lubię! ;)

      Usuń
  3. Jak byłam mała, to cały czas oglądałam Muminki. Też bardzo lubię piesze wycieczki.
    A co do czytadła, to bym z chęcią przeczytała:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubiłam oglądać tę bajkę. Planuję kiedyś przeczytać książkę, bo taki chwilowy powrót do dzieciństwa każdemu się należy ;P

      Usuń
  4. Włóczykij to moja ulubiona postać z tej bajki. Bardzo ciekawe odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  5. O mało się nie zakrztusiłam kiedy wyobraziłam sobie Geralta w wiosce Smerfów :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytanie na WC-ecie dobre, mi sie tez zdarza,bo to czasem taka chwila wyrwana z nia na czytanie ....

    No i morderstwa .... tez lubię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chwila z książką - zawsze i wszędzie się znajdzie :D

      Usuń
  7. Geralt vs Gargamel, to świetny pomysł! Chciałabym przeczytać to Twoje Wymarzone Czytadełko, oj, chciałabym... :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie sobie poradziłaś z pytaniami. A wyrywanie chwastów spojrzeniem? uwielbiałabym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Czasem mogłoby się przydać, na przykład pomóc "oczyścić" ogródek u znajomych :P

      Usuń
  9. Świetne pytania i odpowiedzi. Gratuluję nominacji.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ekonomiczne podejście :D Też wybrałabym Sherlocka w pakiecie z Watsonem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ekonomiczne podejście :D Też wybrałabym Sherlocka w pakiecie z Watsonem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ekonomiczne podejście jest zawsze najważniejsze ;)

      Usuń
  12. Dziękuję Ci serdecznie za wzięcie udziału w zabawie :) Zarówno na moje pytania jak i na Kamila odpowiedziałaś pierwszorzędnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze raz bardzo dziękuję za nominację do zabawy :) Bardzo pomysłowa :)

      Usuń
  13. komplement dla Golluma? ależ Ty masz świeży oddech ;))

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajna zabawa i ciekawe odpowiedzi...
    Ja zawsze i wszędzie wybieram Poirota :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Poirota też lubię, ale Sherlocka ociupinkę więcej ;P

      Usuń
  15. Masz plus ode mnie za duet Sherlocka ;d

    OdpowiedzUsuń
  16. Wymarzone czytadełko...kupiłabym :) A odpowiedzi ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Okładka Twego czytadła brzmi rewelacyjnie, a i gatunek jak najbardziej mój :) kiedyś troszkę go porzuciłam na rzecz fantastyki, a teraz widzę, że wracam jednak do kryminału/makabry/thrillera :D olaboga, a ja zapomniałam o LBA od Kamila!!!! ;o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się cieszę, że wracasz do kryminału/makabry/thrillera - bo bardzo lubię tę tematykę w książkach i może znajdę u Ciebie ciekawe tytuły z tych gatunków literackich ;)
      Dobrze, że Ci się teraz przypomniało o nominacji Kamila ;))))

      Usuń

Proszę zostaw po sobie ślad w postaci komentarza :) Dziękuję! :)